Pro cikánské hudebníky je důležité vědět, jak se prezentovat svému publiku, a to i za cenu, že jejich „zkušebna“ bude provizorní, jako ta zobrazená na fotografii Gianni Berengo-Gardina. Dívka na obrázku vystoupení hudebníka bedlivě pozoruje, zatímco mladíci na pozadí čekají, až na ně přijde řada.Skupina jako celek až nápadně nevěnuje fotografovi pozornost, jako by spolu byli domluveni na konceptu fotografie.
Berengo-Gardin patří ke generaci „poetických dokumentaristů“. Prvkem jejich kompozice byla akce, nosná myšlenka. Na fotografii Berengo-Gardina se jedná o zachycení toho, jak se hudebníci připravují na své vystoupení.
Berengo-Gardin byl, jako mnoho fotografů jeho generace, ovlivněn Henri Cartier-Bressonem. Fotografoval zejména každodenní situace běžných lidí v zaměstnání – dělníků, doktorů, duchovních či kočovných hudebníků.
Autor: Gianni Berengo-Gardin
Fotografie: Gypsy Camp, Trento, Italy
Rok: 1985
Médium: klasická černobílá fotografie