Přeskočit na obsah

Manuel Alvarez-Bravo „Pod pódiem“

Alvarez Bravo Manuel - Under the Stage

Holčička se dívá nahoru mezerou mezi prkny v podlaze pódia. Na první pohled se může zdát, že motivem je dívčina hlava a její ruce. Na druhý pohled však zaujme výjev samotný a zaujme i tím, jak se zaměřuje na to, kterak dívčiny ruce prozkoumávají potemnělý prostor pod pódiem.

Manuel Alvarez-Bravo se poprvé začal věnovat fotografii ve dvacátých letech dvacáteho století, ale fotografem na plný úvazek se stal až v letech třicátých. Byl v pravidelném kontaktu s již etablovanými fotografy té doby, například s Edwardem Westonem, Tinou Modotti či Henri Cartier-Bressonem.

V roce 1931 spolupracoval jako kameraman na filmu Sergeye Eisensteina „Que viva Mexico“. Filmu se následně věnoval až do padesátých let, aby se k fotografii vrátil v letech šedesátých.

Své fotografie založil většinou na zobrazení jedné osoby v jednoduchém, čistém prostředí, které lze popsat jední slovem či frází.

Alvarez Bravo Manuel - Under the Stage

Autor: Manuel Alvarez-Bravo
Fotografie: Pod pódiem
Rok: 1950
Médium: klasická černobílá fotografie

 

Štítky: